Daugelį metų vaikų mokymosi procesas buvo siejamas su tradicinėmis ugdymo sistemomis, kuriose ugdymo procese buvo naudojama tik kalba, pasakojimas. Laikui bėgant, iš patirties ir moksliniams tyrimams patvirtinus, pradėta suprasti, kaip svarbu į mokymosi procesą įtraukti judėjimą tiek grupėje, tiek už jos ribų.
Mokslinių tyrimų duomenimis, fizinio judėjimo metu smegenyse kuriasi neuromotoriniai ryšiai, kurie savo ruožtu taip pat skatina ir pažintinį, socialinį bei emocinį vaikų vystymąsi, padeda nukreipti energiją, išlaikyti dėmesį ir net nesąmoningai, netiesiogiai išmokti daugiau dalykų.
Šiandien ekranų ir apskritai technologijų naudojimas ugdymo aplinkoje suteikė daug privalumų, tačiau vienas iš didžiausių trūkumų yra akivaizdus sėdimo gyvenimo būdo ir vaikų nutukimo didėjimas. Dėl šios priežasties fizinio aktyvumo skatinimas šiandien yra dar svarbesnis. Žmogus sukurtas judėti, o fiziškai aktyvaus vaiko smegenys yra labiau pasirengusios mokytis.
Taigi, judėjimas turi teigiamą poveikį ne tik vaikų fizinei sveikatai, bet ir mokymosi procesams bei smegenų vystymuisi. Norint jį taikyti grupėje kaip mokymosi proceso dalį su vaikais, svarbu žinoti, kaip tai daryti, kad nebūtų netvarkos, chaoso, o atvirkščiai, jog tai būtų dinamiška ir integruota mokymosi dalis, nepamirštant ir to, kad neuromotoriniai procesai smegenyse yra skirtingi ir priklauso nuo įvairios veiklos bei aplinkos, kurioje jie vystosi.
Pateikiame keletą būdų, kaip įtraukti fizinį aktyvumą į mokymosi procesą:
- Reguliarus fizinis aktyvumas kasdienėje dienotvarkėje;
- Aktyvios pertraukos: pertraukos tarp vienos ir kitos veiklos padeda vaikui geriau susikaupti ties būsima veikla. Per šią aktyvią pertrauką galite atlikti judėjimo pratimus, kvėpavimą, šokti ir pan.;
- Pantomima: tai gali padėti vaikui mąstyti ir tuo pačiu metu būti fiziškai aktyviam.;
- Lobio paieška: turėdami edukacinį tikslą, mokiniai turės ieškoti prizo grupėje ar lauke, vadovaudamiesi mokytojo nurodymais;
- Motorinės istorijos: nesvarbu, ar tai būtų kalbos, matematikos, ar kalbų pamokos, idėja – grupėje sukurti teminį scenarijų, kuris taptų mini teatro seansu.
Šių veiklų gali būti daug ir įvairių, svarbu žinoti, kad visos jos grindžiamos mokymusi darant. Sunku pasakyti, kiek ilgai vaikas išlaikys tam tikrą temą savo galvoje, tačiau į mokymosi procesą įtrauktas judesys leis judesio sukurtoms neuroninėms grandinėms tą mokymąsi išsaugoti ilgam laiku.